GAURA PŪRṆIMĀ – APPEARANCE OF ŚRĪ GAURĀŃGA MAHĀPRABHU — ŚRĪ CAITANYA MAHĀPRABHU [FASTING TILL MOONRISE] — 14 MARCH 2025 FRIDAY — PŪRṆIMĀ [PART 7]

THE CONFIDENTIAL REASONS FOR THE APPEARANCE OF ŚRĪ GAURĀŃGA MAHĀPRABHU — ŚRĪ CAITANYA MAHĀPRABHU — POVJERLJIVI RAZLOZI ZA POJAVU ŚRĪ GAURĀŃGE MAHĀPRABHUA — ŚRĪ CAITANYE MAHĀPRABHUA. 

TRI POVJERLJIVA RAZLOGA SILASKA GOSPODINA.

DVA SPOREDNA RAZLOGA SILASKA GOSPODINA.

RAZLIKA IZMEĐU POŽUDE I LJUBAVI.

KOMENTAR: Dakle, još malo i ulazimo u pravu Novu godinu prema vedskom kalendaru, 539 godinu Gaurabda Ere. Postepeno dolazi vrijeme kada se čitav duhovno napredni svijet polagano okreće ka slavljenju prave Nove godine, u vrijeme kada se i praktički čitava  priroda budi iz zimskog sna, a snijeg postepeno otapa u planinskim područjima. A i astronomski posmatrano mart mjesec je pravo vrijeme za proslavu Nove godine. Izgleda da polagano napuštamo neke dosadašnje mis-koncepcije i pompezno slavljenje fiktivne Nove godine krajem decembra, ili u januaru, kada smo sami sebi stvarali i dodatne prilike za povećano uživanje, ali i uveliko povećane troškove, a nismo gledali vlastiti duhovni samointeres, koji je i najpreči. Isto je nekom pogrešnom inercijom naslijeđeno još iz nekih prošlih [rimskih] vremena. Nova 539 godina Gaurabda Ere nastupa 14/15 Marta 2025 petak/subota u 00:00 [u ponoć] za koordinate Sarajeva, Bosna i Hercegovina, preciznije 15. Marta 2025 subota u 00:00.  

Vedskoj vaiṣṇavskoj Novoj godini već tradicionalno predhodi proslava Gaura Pūrṇimā — Dana Pojave  Gospodina Śrī Gaurāńge Mahāprabhua — Śrī Caitanye Mahāprabhua, kada je i noć Punog Mjeseca. Ove godine je i lunarna eklipsa na ovaj svepovoljni dan, kao što je bilo i u vrijeme transcendentalne Pojave Svevišnjeg Gospodina. Prema drevnim običajima posti se na ovaj svepovoljni dan, ove godine 14. Marta 2025 u petak do izlaska Mjeseca [Candre] za koordinate Sarajeva. Za sve druge koordinate treba provjeriti. Poslije toga upriliči se bogata gozba sastavljena od ukusnih vegetarijanskih preparacija ponuđenih Svevišnjem Gospodinu, pa se časti nakon izlaska Mjeseca. S ljubavlju napravljene vegetarijanske preparacije ponude se Svevišnjem Gospodinu poslije tradicionalnog kupanja Božanstava i ekstatičnih bhajana i kīrtana, tradicionalne vedske transcendentalne muzike, te posebno povoljnih predavanja i razgovora o slavama Svevišnjeg Gospodina. Ponuđena, sada produhovljena hrana se zatim podijeli prisutnima, kao i komšijama u susjedstvu. Kaže se ne bez razloga, da komšije uvijek trebamo blagonaklono gledati i pripaziti koliko god je to moguće.

Predhodni postovi na ovu temu su objavljeni na:

PART 1, 2, 3, 4, 5, 6: https://goranga.blogger.ba/

PART 1, 2, 3, 4, 5, 6: https://sricaitanyacaritamrita.blogger.ba/

PART 1, 2, 3, 4, 5, 6: https://vaishnavskikalendar.blogger.ba/

Na ovom postu objašnjeni su povjerljivi razlozi silaska Gospodina, a pominju se i sporedni razlozi. Ovo poglavlje također posebno opisuje razliku između požude i ljubavi.

U ovom poglavlju Śrī Caitanye Caritāmṛte, Kṛṣṇadāsa Kavirāja Gosvāmī naglašava da se Gospodin Caitanya pojavio da bi ostvario tri svrhe [povjerljive prirode].

PRVA SVRHA — da uživa u položaju Śrīmatī Rādhārāṇī, koja najbolje uzvraća na transcendentalnu ljubav Śrī Kṛṣṇe. Gospodin Śrī Kṛṣṇa je rezervoar transcendentalnih ljubavnih zabava sa Śrīmatī Rādhārāṇī. Predmet ovih ljubavnih zabava je sam Gospodin, a Śrīmatī Rādhārāṇī je objekt. Tako je subjekt, Gospodin, poželio da okusi ljubavnu draž u položaju objekta, Śrīmatī Rādhārāṇī.

DRUGA SVRHA NJEGOVE POJAVE — je bila da shvati transcendentalnu draž samog Sebe. Gospodin Kṛṣṇa je riznica sve ljupkosti. Privlačnost koju Śrīmatī Rādhārāṇī osjeća prema Kṛṣṇi je uzvišena i da bi iskusio tu privlačnost i shvatio transcendentalnu ljupkost samog Sebe, prihvatio je mentalitet Śrīmatī Rādhārāṇī.

TREĆA SVRHA POJAVE GOSPODINA CAITANYE — je bila da uživa u blaženstvu, koje kuša Śrīmatī Rādhārāṇī. Gospodin je pomislio da Rādhārāṇī uživa u Njegovom društvu i On uživa u Njenom društvu, ali razmjena transcendentalne draži između duhovnog para je pružala veće zadovoljstvo Śrīmatī Rādhārāṇī, nego Śrī Kṛṣṇi. Śrīmatī Rādhārāṇī je osjećala veće transcendentalno zadovoljstvo u Kṛṣṇinom društvu nego što je On mogao shvatiti bez prihvatanja Njenog položaja, ali za Śrī Kṛṣṇu je bilo nemoguće da uživa u položaju Śrīmatī Rādhārāṇī, jer Mu je taj položaj bio potpuno stran. Kṛṣṇa je transcendentalni muškarac, a Śrīmatī Rādhārāṇī je transcendentalna žena. Stoga, da bi upoznao transcendentalno zadovoljstvo ljubavi prema Kṛṣṇi, sam Gospodin Kṛṣṇa se pojavio kao Gospodin Caitanya, prihvatajući osjećanja i tjelesni sjaj Śrīmatī Rādhārāṇī.

Gospodin Caitanya se pojavio da bi ispunio ove povjerljive želje, ali i da bi propovijedao poseban značaj pjevanja Hare Kṛṣṇa mahā mantre, te da bi se odazvao i pozivu Śrī Advaite Ācārye. To su bili sporedni razlozi.

Hare Kṛṣṇa Hare Kṛṣṇa Kṛṣṇa Kṛṣṇa Hare Hare

Hare Rāma Hare Rāma Rāma Rāma Hare Hare

Śrīla Svarūpa Dāmodara Gosvāmī je bio glavna osoba među povjerljivim bhaktama Gospodina Caitanye. Zabilješke iz njegovog dnevnika otkrivaju ove povjerljive uzroke pojave Gospodina. Ova otkrića potvrđuje svojim izjavama i Śrīla Rūpa Gosvāmī u različitim molitvama i pjesmama.

Ovo poglavlje također posebno opisuje razliku između požude i ljubavi. Razmjene ljubavi između Rādhe i Kṛṣṇe su potpuno drugačije od materijalne požude. Stoga je autor postavio vrlo jasnu razliku između njih.

REFERENCE:

Image: Śrī Dhām Māyāpur West Bengal India.

Ādi-līlā Chapter 4: The Confidential Reasons for the Appearance of Śrī Caitanya Mahāprabhu

Bhaktivedanta VedaBase: Śrī Caitanya Caritāmṛta Ādi 4 Summary

Buy Online Copyright © The Bhaktivedanta Book Trust International, Inc.

His Divine Grace A.C. Bhaktivedānta Svāmī Śrīla Prabhupāda, Founder Ācārya of the International Society for Kṛṣṇa Consciousness.

Stay Tuned. To Be Continued.

sonagaurangadas

Komentariši