SADĀCĀRA – VAIṢṆAVA  ETIQUETTE  [PART 2]

NIMITTA MĀTRAḾ — POSTATI INSTRUMENT U RUKAMA SVEVIŠNJEG GOSPODINA.  

PRIRODA BHAKTE JE DA SLIJEDI I ŠTITI VAIṢṆAVSKA PRAVILA PONAŠANJA [ETIKETU]. SLIJEĐENJE PRAVILA VAIṢṆAVSKOG PONAŠANJA PREDSTAVLJA UKRAS BHAKTE [ŚRĪ CAITANYA CARITĀMṚTA ANTYA 4.129-130].

KOMENTAR: Prije otpočinjenja slijeđenja vaiṣṇavskih pravila ponašanja, potrebno je postepeno proći još niz stepeneica na dugom putu prakticiranja spiritualnih tehnologija, traganja za vječnim istinama i transcendentalnim vedskim znanjima višeg ranga, dok možda s vremenom ne stignemo i do razine usvajanja s razumijevanjem procesa postepenog odvezivanja od različitih materijalnih vezanosti. To specijalno dolazi do izražaja u ovim karmički intezivno pročišćavajućim vremenima i turbulentnim dešavanjima, kako na geo-političkom planu, tako i na ličnim planovima svakoga od nas. Kako znamo i dalje pokušavaju da nas zavode neki samoproglašeni nazovi autoriteti i proroci, a tu su i karmički, te duhovno neuki političari i diktatori rakṣasa mentaliteta, koji čine sve što je u njihovoj moći da unesu veliko uznemirenje i strah među ljude u svrhu očuvanja svojih privremenih pozicija u ovom materijalnom svijetu i daljeg enormnog bogaćenja. A, ne znaju jadni, ili sretni, da se samo za nanošenje velikog uznemirenja drugima, ide na dugotrajno ispaštanje na jedan od sistema paklenih planeta ili krugova pakla, a već i ovaj život se na kraju pretvara u pravi pakao. A, tu su i ostale dodatne karmičke reakcije za dugogodišnje prevare i pljačkanje stanovništva, pod raznim krinkama I izgovorima, etc. Tako, danas neki imaju milijarde nezakonito stečenog novca preko raznih trgovačkih i drugih firmi, često registriranih na rodbinu i poslušne sljedbenike njihovih uvrnutih ideja, tako da se što manje zna u široj javnosti o njihovim mahinacijama i demonskim aktivnostima. Često je pljačkanje prikriveno nekom nacionalističkom retorikom i propagandom, koja nažalost neukima ide na ruku, ne znajući da su u stvari potpuno pogrešna nacionalistička stremljenja samo drugo ime za privremena i lažna tjelesna imenovanja, te prolazne pozicije u ovom svijetu, koje dolaze od ahańre – lažnog ja [fols ega]. Za upućene je skoro nevjerovatno da u 21. stoljeću, dobu raširenih globalnih komunikacija, razvijenih internet mreža i slobodne razmjene informacija, još uvijek veliki broj ljudi olako nasjeda na pogrešne i štetne nacionalistiučke tendencije po njih same, te na generiranje nasilja i mržnje prema svim drugima koji drugačije misle i žive. A, opet i nije toliko čudnovato, s obzirom da veliki broj obrazovanih mladih ljudi danas odlazi negdje u inostranstvo u potrazi za boljim životom i garantiranim ljudskim pravima i slobodama.

Kako već znamo iz iskustva, povremeno nas počnu intezivnije zanimati jako ezoterične teme, drugačije rečeno malo povisoke stvari, koje su često skoro nedohvatljive za naše uobičajene razine svjesnosti i koje su također još podaleko od našeg načina života, trenutne razine svjesnosti i trenutnih mogućnosti. Obično, što je neka tema intrigantnija, to pobuđuje više našeg interesovanja. Međutim, podsjetimo se da je često moguće lako zalutati u nekim ezoteričnim temama prihvatajući pogrešne stavove od osoba koje ih propagiraju, a koji dolaze iz neovlašćenih izvora, te je potrebno da uvijek posjedujemo izvjesnu dozu zdrave diskriminacije i tako izbjegnemo sve ono što nije bona fide. Opet, u svakodnevnom životu, moraćemo se izboriti prije svega za to, da zaista imamo dobar odnos sa Svevišnjim Gospodinom Kṛṣṇom, ali i sa svim drugim živim bićima, te da tako i sami postepeno zadobijemo mir u srcu. Kaže se — kakav odnos imamo s drugima – takav odnos imamo sa Svevišnjim Gospodinom, ali i obratno. Tek, nakon toga možemo možda krenuti dalje i više.

U ova pročišćavajuća vremena, kada nam se čini da zbog protekle pandemije i svih posljedičnih lančanih dešavanja, te najnovijih globalnih nadmetanja i sukoba, ali i inače zbog nešto ubrzanog tempa života, radi naših mnogobrojnih želja za uživanjem svih vrsta, određeni karmički dugovi  češće dolaze za naplatu. Ili drugačije rečeno, kada fakture za prošle karmički zabranjene i kažnjive  djelatnosti — često dolaze na vrata i tako nas učestalije stižu neke stvari iz prošlosti. Baš kada smo zbunjeni i uznemireni, upravo je jako preporučeno da poradimo na zadobijanju toliko željenog mira u srcu, a samim tim i mira u uvijek uznemirenom umu. Računa se da kroz naše umove dnevno prođe oko 32 000 misli, kod ženske populacije još i više. Dakle, praktički svakog trena naši umovi nešto prihvate, pa odmah zatim nešto odbace. Dobro je povremeno osluškivati um kada smo na osami, tako ćemo spoznati da je to jedan skoro nezavisan entitet u našem tijelu, da uvijek nešto drobi i da ga treba dovesti pod kontrolu vedskim mantrama.

Počnimo sve poteškoće posmatrati kao takozvane poteškoće. Ali, moraćemo između ostaloga dijelom revidirati i neke naše nerealne planove za kontrolom i iskorištavanjem drugih, kao i inače mnogobrojne materijalne želje, pa će biti i manje frustracija zbog neispunjenih očekivanja i manje strahova od budućnosti i onoga što nas sutra čeka. Pogotovo je preporučljivo da svoje frustracije ne prenosimo previše na svoju okolinu, što inače često radimo, specijalno ne na osobe koje se možda lakše uznemire. Naprotiv, trebamo svima oko nas pokušati i praktično pomoći na njihovom putu traganja za vječnim istinama i transcendentalnim vedskim znanjima višeg ranga, te da postepeno dostignu toliko traženi mir u srcu – a to znači biti instrument u rukama Svevišnjeg Gospodina [nimitta mātraḿ]. Uz to pokušajmo imati uvijek dobar stav uz uljudno ponašanje, te uvijek uzimajući u obzir vrijeme, mjesto i druge okolnosti – između ostaloga i razinu vlastite svjesnosti, kao i razinu svjesnosti osoba s kojima dolazimo u kontakt, kojima je potrebna neka vrsta pomoći, saradnje i svakako iskrene podrške. Dakle, pokušajmo prihvatiti svaku osobu onakvu kakva je i zatim krenuti dalje od te tačke, ako je moguće, a ne rušiti je iz temelja, kao što to obično radimo.

Ali, ovom prilikom treba naglasiti da ni u kom slučaju istovremeno ne radimo kao neku “tapša” yogu. Dakle, ne treba nekoga tapšati po ramenu i povlađivati mnogobrojnim svjetovnim mis-koncepcijama, često proizašlih iz stoljećima starih zabluda, nečijih umnih špekulacija, brojnih pogrešnih teoloških dogmi, etc.  

Međutim, vedski spisi nisu mijenjani kroz dugu povijest ljudske rase već hiljadama i milionima godina i to je ono što ih čini autoritativnim, između ostaloga, pored toga što potiču od Vrhovnog autoriteta, Svevnjeg Gospodina. Do samo koju deceniju prije je vjerovatno nekih 99% pripadnika ljudske rase bilo u velikom karmičkom i duhovnom neznanju, sada se ta brojka ubrzano mijenja, ponajviše zahvaljujući knjigama, śāstrama  His Divine Grace A.C. Bhaktivedānta Svāmī Śrīla Prabhupāda.

Da ovom prilikom ne idemo previše u detalje, to zahtijeva puno opširniju i detaljniju analizu, ali generalno ljudi u čitavom svijetu su trenutno jako izloženi nekim spoljašnjnim uticajima i velikim karmičkim pročišćenjima, specijalno sada u vrijeme pandemije Corona virusa i novonastalim nepovoljnim globalnim kretanjima, a koja se potom prenose i na život svakoga od nas, te se mnogi ne snalaze baš najbolje, jer isto izaziva dosta zbunjenosti. Dakle, nije to slučaj samo u našem politički i egzistencijalno uzavrelom regionu prepunom strasti, neznanja i pogrešnih vezanosti za lažna, privremena tjelesna imenovanja i prolazne pozicije u ovom materijalnom svijetu — “Ja sam ovo…”, a “Oni su ono …”, koja dolaze od lažnog ja [fols-ega], te pogrešnih  materijalističkih koncepcija života i poistovjećivanja s materijom. Ljudi jednostavno ne shvaćaju da to samo ide na ruku nekim mračnim krugovima u svijetu i njihovim glasnogovornicima, a koji iz svake situacije i tuđe bijede nastoje izvući kapital i čija je formula uvijek — zavadi, poruši, pa vladaj i ubiri dividende od obnavljanja infrastrukture, industrije, saobračajnica, škola, bolnica, domova ljudi, trgovine, etc., a koji su do tada decenijama mirno živili. Kapital uvijek traži stalnu ekspanziju na nova tržišta i uvećavanje kapitala, to je priroda kapitalističkih uređenja, specijalno ovih nekih turbo i etno-kapitalizama. Kod ovakvih nepovoljnih globalnih kretanja, uvijek su ugroženi oni manje srećni, siromašni, nemoćni i u neznanju, a takvih je velika većina. Aproksimativno uzevši, možda samo 5% pripadnika ljudske rase trenutno može sebi obezbijediti određeni veći standard života, a od toga samo manji dio i enormno visoki standard. Međutim, u krajnjem razlučivanju stvari, viši autoriteti u univerzumu gledaju prvenstveno na primjenu duhovnih standarda i na razinu svjesnosti, koju smo dostigli da bi nam odredili dalju sudbinu i destinaciju u idućem životu.

Tako, ako posjedujemo određeno transcendentalno znanje, postepeno izgradimo dobar stav za pružanje iskrene pomoći drugima – uvijek i u svim okolnostima, shodno sposobnostima koje su nam date. Transcendentalno znanje trebamo pokušati prenositi zainteresiranim osobama, pa i onima koji nisu trenutno zainteresirani zbog spleta različitih okolnosti, ali biće nekada vjerovatno Uz to je jako važno, da se ne može dovoljno naglasiti, da i sami redovno kultiviramo duhovnu praksu, sadhanu, te na taj način i praktično pokažemo drugima vlastitim primjerom. Tada će naše propovijedanje i asistencija drugima imati i određenu snagu. Vlastiti primjer je najbolja svjetiljka za druge.

„Djelujte na takav način da ljudi vide da smo svi idealnog karaktera“. Na pitanje kako prepoznati vaiṣṇavu, Śrīla Prabhupāda odgovara: „On je savršeni džentlmen“.

[Citat Śrīla Prabhupāda]

STIH 35 [PART 2]

Śrīla Kavirāja Gosvāmī  je detaljno izložio sadržaj Hari-bhakti-vilāsa-granthe u Madhya-līli [24.329-345].  U stvari, Kṛṣṇadāsa Kavirāja Gosvāmī je u tim stihovima opisao dijelove, koje je sakupio Śrīla Gopāla Bhaṭṭa Gosvāmī. Prema Śrīla Bhaktisiddhānta Sarasvatī Ṭhākuru, propisani principi predanog služenja, koje je izložio Gopāla Bhaṭṭa Gosvāmī, nisu strogo u skladu s našim vaiṣṇavskim principima. Gopāla Bhaṭṭa Gosvāmī je izložio samo sažeti prikaz opširnih opisa vaiṣṇavskih principa iz Hari-bhakti-vilāse. Međutim, prema mišljenju Śrīla Bhaktisiddhānte Sarasvatī Ṭhākura, slijeđenjem Hari-bhakti-vilāse se savršeno slijede vaiṣṇavski principi. On tvrdi da je smārta-samāja, koju strogo slijede kastinski brāhmaṇe, uticala na dijelove koje je Śrīla Gopāla Bhaṭṭa Gosvāmī sakupio iz izvorne Hari-bhakti-vilāse. Zbog toga je teško ustanoviti vaiṣṇavska uputstva iz knjige Gopāla Bhaṭṭa Gosvāmīya. Bolje je poslužiti se komentarom na Hari-bhakti-vilāsu, koji je napisao sam Sanātana Gosvāmī pod naslovom Dig-darśinī-ṭīkā. Neki kažu da je taj komentar napisao Gopīnātha-pūjā Adhikārī, koji je služio Śrī Rādhā-Ramaṇajīya i koji je bio jedan od učenika Gopāla Bhaṭṭa Gosvāmīya.

Što se tiče Bṛhad-Bhāgavatāmṛte, ona se sastoji od dva dijela koja govore o predanom služenju. Prvi dio je analitička studija predanog služenja, u kome se opisuju i razne planete, uključujući Zemlju, rajske planete, Brahmā-loku i Vaikuṇṭha-loku. Također se opisuju prisni bhakte, najprisniji bhakte i potpuni bhakte. Drugi dio opisuje slave duhovnog svijeta, poznatog kao Goloka-māhātmya-nirūpaṇa i proces odricanja od materijalnog svijeta. Također se opisuje pravo znanje, predano služenje, duhovni svijet, ljubav prema Bogu, dostizanje cilja života i blaženstvo svijeta. Tako se knjiga sastoji od četrnaest poglavlja, sedam poglavlja u svakom dijelu.

Daśama-ṭippanī je komentar na Deseto pjevanje Śrīmad-Bhāgavatama. Drugo ime tog komentara je Bṛhad-vaiṣṇava-toṣaṇī-ṭīkā. U Bhakti-ratnākari je rečeno da je Daśama-ṭippanī bio završen 1476 Śakābda [A.D. 1554].

Madhya-līlā       Chapter 1: The Later Pastimes of Lord Śrī Caitanya Mahāprabhu

Bhaktivedanta VedaBase: Śrī Caitanya Caritāmṛta Madhya 1.35

Buy Online Copyright © The Bhaktivedanta Book Trust International, Inc.

His Divine Grace A.C. Bhaktivedānta Svāmī Śrīla Prabhupāda, Founder Ācārya of the International Society for Kṛṣṇa Consciousness.

Stay Tuned. To Be Continued.

sonagaurangadas

Komentariši