KRIZA SLONA GAJENDRE…..




KRIZA SLONA GAJENDRE…..

       U ovom svepovoljnom mjesecu Kartiku, od 14 oktobra do 13 novembra, dakle od jednog punog mjeseca do drugog, od Purnime u oktobru do Purnime u novembru, jako je dobro poslusati pricu o slonu Gajendri i njegovom povratku u duhovni svijet.

       Mozda ce se nekome, ko nije bas upucen u vedske price, uciniti ovo kao neka djecija basna, ali vjerujte da svaka ova prica ima duboku duhovnu poruku i naravoucenije…..

       Drugo, trece i cetvrto poglavlje Srimad Bhagavatama – osmo pjevanje – prvi dio, opisuju kako je Gospodin za vrijeme vladavine cetvrtog Manua zastitio kralja slonova. U ovom poglavlju ce biti opisano kako je krokodil iznenada napao kralja slonova, koji je sa svojim zenama uzivao u vodi. Slon se onda predao lotosovim stopalima Svevisnjeg Gospodina, moleci Ga da ga zastiti.

       Usred okeana mlijeka [u svemiru van naseg blizeg planetarnog okruzenja] nalazi se veoma lijepa i velika planina visoka 10.000 yojana ili 80.000 milja. Ta planina je poznata kao Trikuta. U dolini Trikute nalazi se prekrasan vrt poznat kao Ritumat, koga je uredio Varuna, i u tom vrtu se nalazi veoma lijepo jezero. Jednom je vodja slonova zajedno sa svojim zenkama otisao da uziva kupajuci se u tom jezeru i tako je uznemirio stanovnike vode. Zbog toga ga je glavni krokodil u tom jezeru, koji je bio vrlo snazan, odmah napao, ugrizavsi ga za nogu. Tako je uslijedila velika borba izmedju slona i krokodila. Ta borba se nastavila hiljadu godina [u tom dobu se jako dugo zivjelo]. Ni slon ni krokodil nisu umrli, ali posto su bili u vodi [prirodnom okruzenju krokodila], slon je postepeno slabio, dok je snaga krokodila sve vise i vise rasla. Tako se krokodil osjecao sve hrabriji i hrabriji. Kada je slon vidio da je bespomocan i da se ne moze ni na koji nacin zastititi, potrazio je utociste lotosovih stopala Svevisnje Bozanske Licnosti.

STIH 30 (SB 8.2.30)

       Posto se borio sa krokodilom u vodi mnogo dugih godina, umna, fizicka i culna snaga slona se smanjila. Za razliku od njega, krokodil je povecao svoj entuzijazam, posto je vodena zivotinja, a njegova snaga je porasla.

SMISAO:   U borbi izmedju krokodila i slona, polozaj slona se razlikovao od polozaja krokodila. Jer se slon iako je bio jako snazan, nalazio u stranom elementu., u vodi. Tokom hiljadugodisnje borbe nije mogao dobiti nikakvu hranu i zato je njegova tjelesna snaga oslabila. Posto je njegova tjelesna snaga oslabila njegov um je takodjer postao slab, a cula manje mocna. Krokodil, medjutim, kao vodena zivotinja, nije imao problema. Dobijao je hranu i time umnu snagu i podrsku cula. Tako je njegova snaga rasla, dok se snaga slona smanjivala. Iz toga trebamo nauciti da u nasoj borbi sa mayom [iluzornom energijom Gospodina, maya je ‘ono sto nije’] ne bismo trebali biti u polozaju u kome ce se nasa snaga, entuzijazam i snaga cula smanjivati i u kome se necemo moci zestoko boriti. Nas pokret svjesnosti Krishne je zapravo objavio rat iluzornoj energiji, u kojoj sva bica trunu ziveci zivotima zasnovanim na pogresnom razumijevanju civilizacije. Vojnici ovog pokreta svjesnosti Krishne zato moraju uvijek posjedovati fizicku snagu, entuzijazam i snagu cula, Da bi odrzali sebe sposobnim, moraju se staviti u normalno stanje zivota. To normalno stanje nece za svakoga biti isto i zato u varnashrama sistemu postoje redovi – brahmana, kshatriya, vaisya i sudra [te ashrame] brahmacarya, grihasta, vanaprastha i sannyasa. Posebno se u ovom dobu Kali-yugi, nikome ne savjetuje da uzme sannyasu.

                ashvamedam gavalambham   sannyasam pala-paitrikam

                devarena sutotpattim    kalau panca vivarjayet

                                                    (Brahma-vaivarta Purana)

Iz ovog stiha mozemo shvatiti da je u ovom dobu sannyasa-ashrama zabranjena, jer ljudi nisu jaki [sannyasa je odvojeni red zivota namijenjen njegovanju duhovne spoznaje]. Sri Caitanya Mahaprabhu nam je pokazao primjer uzervsi sannyasu u dvadeset cetvrtoj godini, ali je cak i Sarvabhauma Bhattacarya savjetovao Sri Caitanyi Mahaprabhu da bude izuzetno pazljiv, jer je uzeo sannyasu u ranoj mladosti. Radi propovijedanja dajemo mladicima sannyasu, ali imamo iskustvo da nisu sposobni za sannyasu. Medjutim nema stete ako neko misli da nije sposoban za sannyasu, ako je seksualno jako uznemiren treba prihvatiti ashramu u kojoj je seks dozvoljen, naime grihastha-ashramu. Ako smo ustanovili da smo na jednom mjestu jako slabi, to ne znaci da se trebamo prestati boriti protiv krokodila maye. Trebamo uzeti utociste lotosovih stopala Krishne, kao sto cemo vidjeti da je Gajendra [cita se Gadjendra] ucinio. I u isto vrijeme mozemo biti grihastha, ako smo zadovoljni sa upustanjem u seks. Nema potrebe da se prestanemo boriti. Sri Caitaitanya Mahaprabhu je zato preporucio: sthane sthitah sruti-gatam tanu-van-manobhih. Mozemo ostati u bilo kojoj ashrami koja nam odgovara, nije od sustinske vaznosti da uzmemo sannyasu. Ako smo seksualno uznemireni, mozemo prihvatiti grihastha ashramu, ali moramo nastaviti sa borbom protiv maye. Za onoga ko nije na transcendentalnom polozaju vjestacko uzimanje sannyase ne predstavlja veliku zaslugu. Ako sannyasa nije pogodna, mozemo prihvatiti grihastha-ashramu i snazno se boriti protiv maye, ali ne bismo trebali ostaviti borbu i otici.

STIH 31 (SB 8.2.31)

       Kada je kralj slonova vidio da se po volji providjenja nalazi u celjustima krokodila i da se ne moze spasiti opasnosti posto je utjelovljen i sticajem okolnosti bespomocan, jako se uplasio da ce biti ubijen. Zato je dugo razmisljao i donio slijedecu odluku.

SMISAO:   U materijalnom svijetu svako se bori za opstanak. Svako pokusava da se spasi od opasnosti, ali kada za to nije sposoban, ako je pobozan uzima utociste Svevisnje Bozanske Licnosti. To je potvrdjeno u Bhagavad-giti (7.16):

                catur-vidha bhajante mam    janah sukritino ‘rjuna

                arto jijnasur artharthi    jnani ca bharatarsabha

Cetiri vrste poboznih ljudi – oni koji su u opasnosti, oni kojima je potreban novac, oni koji tragaju za znanjem i oni koji su radoznali – pocinju da uzimaju utociste Svevisnje Bozanske Licnosti da bi bili spaseni ili da bi napredovali. Nasavsi se u opasnosti, kralj slonova je odlucio da uzme utociste Gospodinovih lotosovih stopala. Nakon sto je pazljivo razmislio, inteligentno je dosao do pravilnog zakljucka. Takvu odluku ne donosi gresan covjek. Zato je u Bhagavad-giti receno da oni koji su pobozni (sukriti) mogu odluciti da u teskom ili nezgodnom stanju potraze utociste Krishninih lotosovih stopala…..

      

 

sonagaurangadas

Komentariši