TO BE OR NOT TO BE…..




TO BE OR NOT TO BE….

 (AND HOW TO BE)

       Biti ili ne biti (i kako biti)…..stara i/ili nova tema o grihasta ashramu tj. da li zivjeti u reguliranom braku ili u odvojenosti od culnih uzivanja…..? To je vjecno pitanje, koje od davnina intrigira one koji su na duhovnom putu, a svako na tom putu ide svojim korakom. Evo, pokusacu dati svoje vidjenje te enigme, iz svog ugla percepcije, i naglasiti da je sve personalno, osobno, od jedne osobe do druge, zato sto svi imamo posebne i jako kompleksne karme iz predhodnih zivota. Mozda je dobro, bez obzira na nas trenutni duhovni polozaj, da se posavjetujemo sa iskusnim vedskim astrologom, kome mozemo vjerovati. Treba vidjeti u kome se karmickom periodu nalazimo, takodjer sta nam je karmicki predodredjeno, te sta je nasa sadasnja namjera, u kom pravcu je nasa sadasnja meditacija, gdje nam je um cesto i da li volimo kontrolirati. Neki kazu, ako volis kontrolirati, odmah se ozeni ili udaj. Cesto se ne mozemo konsultirati sa svojim duhovnim autoritetima iz raznoraznih razloga, zbog geografske distance ili sto nam je neugodno o tome razgovarati….itd. Ali, podrzavam to, da nas duhovni ucitelj zasigurno zna, kako trebamo postupiti u svakom pojedinacnom slucaju, samo mu  trebamo prici i vrlo iskreno upitati, i dobicemo odgovor koji ce nas vjerovatno zadovoljiti. Svakako da trebamo uzeti u obzir i misljenje svojih roditelja i nama bliskih osoba koje nas dobro poznaju, ali na kraju mi odlucujemo o svojoj sudbini. Licno mislim da sto god da odlucimo, ne smije to biti na silu, znaci ako vidimo da nam aranzmani ne idu u tom smjeru, ne bi trebali pokusavati da to i ostvarimo. Trebamo cesce vidjeti ‘znakove pored puta’, i znati pravilno ih rastumaciti. Evo sada malo o jednoj od nasih mogucih odluka, i o tome sta se desava kada se ne drzimo religioznih principa varnashrama-darme.

       Grihasta ashram – zivot u reguliranom braku, je jedan od vaznih i integralnih dijelova Daivi Varnaashrama Dharma Sistema. Stih iz Bhagavad Gite Kakva Jeste, dijelom govori o tome (Bg 1.40) :

       Kada u porodici prevladava bezboznost…., zene u porodici postaju zagadjene, a zbog degradacije zena…..,radja se nepozeljno stanovnistvo.

SMISAO:   Dobro stanovnistvo u ljudskom drustvu je osnovni princip mira, blagostanja i duhovnog napredovanja u zivotu. Religiozni principi varnashrame su tako zamisljeni da u drustvu moze prevladati dobro stanovnistvo radi opsteg duhovnog napretka drzave i zajednice. Takvo stanovnistvo zavisi od cestitosti i vjernosti zena u drustvu. Kao sto su djeca sklona tome da budu zavedena, tako su zene sklone degradaciji. Stoga je i djeci i zenama potrebna zastita starijih clanova porodice. Ako su zaokupljene raznim religioznim aktivnostima, zene nece biti zavedene i upustati se u preljubu. Zato trebaju slijediti razne porodicne tradicije koje se sastoje od religioznih aktivnosti. Tako ce njihova cestitost i devocija roditi dobro stanovnistvo sposobno da ucestvuje u varnasrama sistemu. Kada je takav sistem varnashrama-dharme narusen, zene se prirodno mogu slobodno druziti sa muskarcima i tako dolazi do preljube, uz rizik radjanja nepozeljnog stanovnistva. Neodgovorni ljudi takodjer izazivaju preljubu u drustvu i tako nepozeljena djeca preplavljuju ljudsku rasu uz rizik rata i epidemija.  

STIH 41 (Bg. 1.41)

       Povecanje nepozeljnog stanovnistva sigurno uzrokuje pakleni zivot i za porodicu i za one koji unistavaju porodicnu tradiciju. Preci takvih degradiranih porodica padaju, jer nudjenje hrane precima biva potpuno obustavljeno.

SMISAO:   Prema pravilima i propisima plodonosnih aktivnosti, precima porodice se treba periodicno ponuditi hrana i voda. One se nude obozavanjem Vishnua, jer uzimanje ostataka hrane ponudjene Vishnuu moze osloboditi osobu svih vrsta grijesnih posljedica. Ponekad se moze desiti da preci ispastaju razne vrste grijesnih posljedica ili da ne dobiju grubo materijalno tijelo i budu prisiljeni da ostanu u suptilnim tijelima kao duhovi. Kada potomci ponude precima ostatke prasadama, preci bivaju oslobodjeni od zivota u tijelu duha ili drugih vrsta bijednog zivota. Pruzanje takve pomoci precima predstavlja porodicnu tradiciju i oni koji ne zive zivotom devocije trebaju vrsiti takve obrede. Onaj ko zivi zivotom devocije ne treba vrsiti takve aktivnosti. Samim predanim sluzenjem, moze izbaviti stotine i hiljade predaka od svih vrsta bijeda. U Srimad Bhagavatamu je receno  (SB 11.5.41):

„Svako ko je uzeo utociste lotosovih stopala Mukunde [jedna od Krishninih ekspanzija zaduzena za davanje oslobodjenja], davaoca oslobodjenja, ostavljajuci sve vrste obaveza i posvecujuci se tom putu sa svom ozbiljnoscu, nema duznosti ili obaveza prema polubogovima, mudracima, porodicnim clanovima, covjecanstvu, precima ili ostalim zivim bicima.“

Takve obaveze se ispunjavaju samim predanim sluzenjem Svevisnje Bozanske Licnosti.

STIH  42 (Bg 1.42)

        Zbog zlodjela onih koji unistavaju porodicnu tradiciju i tako uzrokuju radjanje nepozeljne djece, sve vrste drustvenih projekata i porodicnih dobrotvornih aktivnosti bivaju razorene.

SMISAO:   Drustveni projekti za cetiri staleza ljudskog drustva i porodicne dobrotvorne aktivnosti , propisani institucijom sanatane-dharme, stvoreni su da bi omogucili ljudskom bicu da dostigne konacno spasenje. Posto neodgovorni vodje drustva krse tradiciju sanatana-dharme, u drustvu vlada kaos i ljudi zaboravljaju cilj zivota – Vishnua. Takvi vodje se nazivaju slijepima i oni koji slijede takve vodje sigurno bivaju vodjeni u kaos.  

KOMENTAR:   Zavisno od razlicitih guna materijalne prirode, ljudi se dijele na ljude u guni vrline [guna je odlika] – brahmane, ljude u guni strasti – ksatriye, administrativni stalez i ratnici-oni koji stite drustvo [ksat-znaci stititi], ljude u guni strasti pomijesane sa gunom neznanja – vaisye, trgovci, zemljioradnici, i ljude u guni neznanja – sudre, radnici. Nizi od njih, koji se nazivaju chandale, rodjeni su u grijesnim porodicama. Visi stalezi obicno ne prihvataju drustvo ljudi rodjenih u grijesnim porodicama, ali proces predanog sluzenja je tako mocan da cisti bhakta Svevisnjeg Gospodina moze omoguciti ljudima svih nizih staleza da dostignu najvise savrsenstvo zivota. To je moguce samo kada osoba uzme utociste Krishne. Rijec vyapasritya u stihu (Bg.9.32), ukazuje da mora potpuno uzeti utociste Krishne. Onda moze postati mnogo veca od velikih jnanija i yogija…..

Nastavice se…..

sonagaurangadas

Komentariši