LORD BALARAMA APPEARANCE
16.augusta ove godine je Dan Pojave Gospodina Balarama, takodjer je i kraj Jhulana Yatre i pocetak drugog mjeseca Caturmasye ( post od jogurta jedan mjesec ). Ove godine
na 16.08. je i Mjeseceva eklipsa – pomracenje za vrijeme Punog Mjeseca.
SLAVE GOSPODINA NITYANANDE BALARAME
Peto poglavlje Sri Caitanye Caritamrite – Adi lila – 1 dio je posveceno opisivanju sustine prirode i slava Sri Nityanande Prabhua. Gospodin Sri Krishna je Apsolutna Bozanska Licnost, a Njegova prva ekspanzija u obliku namjenjenom zabavama je Sri Balarama.
Iznad granica ovog materijalnog svijeta nalazi se duhovno nebo, paravyoma, na kome se nalazi mnogo duhovnih planeta. Najuzvisenija medju njima se naziva Krishnaloka, sastoji se iz tri dijela: Dvarake, Mathure i Gokule. U tom prebivalistu Bozanska Licnost se ekspandira u cetiri potpuna dijela – Krishnu, Balaramu, Pradyumnu (transcendentalnog Kupida) i Aniruddhu. Oni su poznati kao izvorni cetverostruki oblik.
Na Krishnaloki se nalazi transcendentalno mjesto poznato kao Svetadvipa ili Vrindavana. Ispod Krishnaloke, na duhovnom nebu, nalaze se Vaikuntha planete. Na svakoj Vaikuntha planeti je prisutan cetvororuki Narayana, koji je ekspanzija prve cetverostruke manifestacije. Bozanska Licnost poznata kao Sri Balarama na Krishnaloki je izvorni Sankarsana (Bozanstvo koje privlaci), a ekspanzija tog Sankarsane je drugi Sankarsana po imenu Maha-Sankarsana, koji boravi na jednoj od Vaikunha planeta. Svojom unutrasnjom moci Maha-Sankarsana odrzava transcendentalno postojanje svih planeta na duhovnom nebu, na kome su sva ziva bica vjecno oslobodjene duse. Tamo se uticaj materijalne energije opaza po svom odsustvu. Na tim planetama je prisutna druga cetvorostruka manifestacija.
Izvan Vaikuntha planeta se nalazi bezlicna manifestacija Sri Krishne, poznata kao Brahmajyoti. S druge strane Brahmajyotija se nalazi duhovna ‘karana-samudra’, ili Uzrocni okean. Materijalna energija se nalazi na drugoj strani uzrocnog okeana, ne dodirujuci ga. U Uzrocnom okeanu lezi Maha-Vishnu, izvorna purusha ekspanzija Sankarsane. Ovaj Maha-Vishnu svojim pogledom prelazi po materijalnoj energiji i odrazom Svog transcendentalnog tijela ulazi u materijalne elemente.
Kao izvor materijalnih elemenata, materijalna energija je poznata kao pradhana, a kao izvor manifestacija materijalne energije, poznata je kao maya. Posto nema nezavisnu moc da ucini bilo sta, nepokretna je. Maha-Vishnu joj Svojim pogledom daje moc da manifestuje kosmos. Stoga izvorni uzrok materijalne manifestacije nije materijalna energija, vec transcendentalni pogled Maha-Vishnua kojim Gospodin prelazi po materijalnoj prirodi.
Maha-Vishnu ponovo ulazi u svaki univerzum kao rezervoar svih zivih bica, Garbhodakasayi Vishnu. Ekspanzija Garbhodakasayi Vishnua je Ksirodakasayi Vishnu, Nad-dusa svakog zivog bica. Garbhodakasayi Vishnu posjeduje sopstvenu Vaikuntha planetu u svakom univerzumu, na kojoj zivi kao Nad-dusa ili vrhovni upravitelj univerzuma. Garbhodakasayi Vishnu lezi usred dijela univerzuma ispunjenog vodom i stvara prvo zivo stvorenje u univerzumu, Brahmu. Zamisljeni kosmicki oblik je djelomicna manifestacija Garbhodakasayi Vishnua.
Na Vaikuntha planeti u svakom univerzumu nalazi se okean mlijeka. U tom okeanu se nalazi ostrvo Svetadvipa na kome zivi Gospodin Vishnu. Stoga ovo poglavlje opisuje dvije Svetadvipe – jednu na Krishninom prebivalistu i drugu u okeanu mlijeka u svakom univerzumu. Svetadvipa u Krishninom prebivalistu je istovjetna sa Vrindavana-dhamom, u kojoj se Krishna pojavljuje da bi provodio Svoje ljubavne zabave. Na Svetadvipi u svakom univerzumu se nalazi Gospodinov Sesa oblik koji sluzi Vishnua poprimajuci oblik Njegovog suncobrana, papuca, lezaja, jastuka, odjece, prebivalista, svetog konca, prijestolja itd.
Gospodin Baladeva na Krishnaloki je Nityananda Prabhu. Stoga je Nityananda Prabhu izvorni Sankarsana, a Maha-Sankarsana i Njegove ekspanzije poput purusha u univerzumima su potpune ekspanzije Nityanande Prabhua.
U ovom poglavlju pisac opisuje kako je napustio dom radi svog hodocasca u Vrindavanu i kako je tamo postigao potpuni uspjeh. U ovom opisu se otkriva da su se piscev izvorni roditeljski dom i mjesto rodjenja nalazili u oblasti Katwa, u selu Jhamatapura, koje se nalazi nedaleko od Naihatija. Brat Krishnadase Kaviraje (pisca Sri Caitanye Caritamrite) je pozvao u svoj dom Sri Minaketanu Ramadasu, velikog bhaktu Gospodina Nityanande, ali ga svestenik po imenu Gunarnava Mishra nije lijepo primio. Ne cijeneci slave Gospodina Nityanande , brat Krishnadasa Kaviraja Goswamija se pridruzio svesteniku. Ramadasa se zato rastuzio, slomio svoju flautu i otisao. To je bila velika nesreca za brata Krishnadasa Kaviraja Goswamija. Te iste noci Gospodin Nityananda Prabhu je u snu ukazao milost Krishnadasa Kaviradja Goswamiju i naredio mu da se iduci dan uputi ka Vrindavani…..
KOMENTAR: Evo, ako mi dozvolite, sa mog uslovljenog levela, kratak komentar radi neophodnog pojasnjenja. Gopsodin Balarama je prva osobna ekspanzija Sri Krishne, Svevisnje Bozanske Osobe. Sve druge ekspanzije i inkarnacije emaniraju iz Njega. U zabavama Gospodina Krishne, On igra ulogu starijeg brata Gospodina Krishne. Zajedno su Krishna i Balarama prikazali mnoge zabave kao djecaci pastiri u Vrindavani. Gospodin Balarama nosi plug i stap i poznat je po svojoj velikoj snazi. On je takodjer izvor duhovne snage. Ako vas zanima opsirnije mozete naci u vec navedenom djelu Sri Caitanya Caritamriti – Adi lila – 5 poglavlje ali o Sri Balaramu ima opisa na jos mnogo mjesta u razotkrivenim vedskim spisima. Mozda nekada, kada se opet ukaze prilika, mozemo malo o zabavama Gospodina Balarama.
Ko to zeli i kome to dozvoljavaju okolnosti, moze da posti na ovaj svepovoljni dan. Obicno, za sve Vishnu ekspanzije i one iznad se posti taj dan do zalaska Sunca. Na dan 16.augusta ove godine, Sunce zalaci oko 19:45:07 u Sarajevu.