INTERAKCIJA U ODNOSIMA DOLAZI IZA INTROSPEKCIJE…..

INTERAKCIJA U ODNOSIMA DOLAZI IZA INTROSPEKCIJE…..

 

       Mozemo slobodno reci da su zahvalnost i poniznost mozda pored jos nekih drugih vaznih premisa, jedne od najvaznijih u nasem duhovnom zivotu pa i zivotu opcenito. Samo, nije bas lako doci do toga bez velikih prociscenja koja nas nekada zahvate na raznim razinama. Sigurno je da je potrebno dosta duboko uci u spoznaju sebe, pa mozemo reci specijalno u spoznaju naseg uma, koji nam moze biti ili veliki neprijatelj ili veliki prijatelj, kada je ovladan. Nema druge nego potraziti osobe koje su vec presle taj dio puta…..

       Sam naslov govori o tome, da neku vrstu razmjene u odnosima sa drugim zivim bicima, pa i uvijek toliko ocekivanu ljubav od drugih, mozemo ocekivati tek od momenta kada se potrudimo da  budemo jako introspektivni, te kada na toj razini neke stvari poredamo. Ali, tu je potrebno ici postepeno i redom, te koristiti, da kazem sve naucne metode, koje su odavno razradjene od svetih ljudi i mudraca. Ne treba spekulirati i izmisljati neki ‘svoj’ duhovni proces, sve je vec odavno pronadjeno sto je trebalo biti pronadjeno, nista – apsolutno nista, mi ne mozemo nesto novo izmisliti sto vec nije negdje vidjeno, u nekom od mnogobrojnih univerzuma. Za ovu priliku da mozda malo proradimo jedan od mnogih vaznih stihova iz Bhagavad Gite po ovom pitanju, a ima i druge liteature jos mnogo, po istom pitanju. Uzecemo stih BG 2.69 koji spominje introspektivne mudrace ali i jos neke konotacije koje cemo ostaviti za neki drugi put. Naime, ovaj stih je malo detaljnije razradjen u drugom smislu u jednoj raspravi koja se zove „Tko je lud…..“. Jednom, uskoro cu vam je prezentirati. Radi boljeg razumijevanja ovog stiha, navescu vam i stih ispred i jedan stih iza pomenutog, meni to cesto pomaze da lakse i bolje shvatim stvari, te kako to sve fercera ustvari – znaci spiritual reality. Sa povjerenjem, ostavljam vasoj inteligenciji da mozda izvucete jos neke duhovne poente za sebe iz ova tri stiha.

BHAGAVAD GITA KAKVA JESTE – STIH 2.68

       O Arjuna (Gospodin se obraca Arjuni – velikom ratniku i bhakti) snaznih ruku, onaj ko uzdrzava svoja cula od uzivanja u predmetima cula bez sumnje ima postojanu inteligenciju.

SMISAO:    Sile zadovoljavanja cula se mogu obuzdati samo svjesnoscu Krishne, ili zaokupljanjem svih cula transcendentalnim sluzenjem Gospodina s ljubavlju. Kao sto se neprijatelj moze pokoriti nadmocnijom silom, cula se mogu obuzdati, ne ljudskim naporom, vec neprestanim koristenjem za sluzenje Gospodina. Onaj ko je to shvatio – da se samo svjesnoscu Krishne moze zaista utemeljiti u inteligenciji i da tu umjetnost mora nauciti pod vodstvom vjerodostojnog duhovnog ucitelja – naziva se sadhaka, ili pogodan kandidat za oslobodjenje.

BHAGAVAD GITA – STIH 2.69

    Ono sto je noc za sva ziva bica je vrijeme budjenja za samoovladanu osobu, a ono sto je vrijeme budjenja za sva bica je noc za introspektivnog mudraca.

SMISAO:   Postoje dvije vrste inteligentnih ljudi. Jedni su inteligentni u materijalnim aktivnostima namjenjenim zadovoljavanju cula, a drugi su introspektivni i budno njeguju samospoznaju. Aktivnosti introspektivnog mudraca, ili misaonog covjeka su noc za osobe obuzete materijalnim aktivnostima. Materijalisticke osobe ostaju uspavane u takvoj noci jer nemaju znanje o samospoznaji. Introspektivni mudrac ostaje budan u „noci“ materijalistickih ljudi. Mudrac osjeca transcendentalno zadovoljstvo u postepenom njegovanju duhovne kulture, dok covjek obuzet materijalistickim aktivnostima, uspavan za samospoznaju, sanja o razlicitim culnim zadovoljstvima, osjecajuci nekad srecu, a ponekad nesrecu u svom uspavanom stanju. Introspektivan covjek je uvijek ravnodusan prema materijalistickoj sreci i nesreci. On nastavlja sa svojim aktivnostima samospoznaje neuznemiren materijalnim posljedicama.

 BHAGAVAD GITA – STIH 2.70

    Samo onaj ko nije uznemiren neprestanim tokom zelja – koje dolaze kao sto se rijeke ulivaju u okean, koji se uvijek puni vodom ali je uvijek miran – moze dostici mir, a ne onaj ko se trudi da zadovolji takve zelje.

SMISAO:   Mada je nepregledni okean uvijek pun vode, neprestano se puni vodom, posebno za vrijeme kisnog razdoblja. Ali okean ostaje isti – miran, nije uzburkan, niti se izliva van svojih granica. To takodje vrijedi za osobu utemeljenu u svjesnosti Krishne. Sve dok imamo materijalno tijelo, prohtjevi tijela za zadovoljavanjem cula ce postojati. Medjutim bhakta nije uznemiran takvim zeljama jer je pun u sebi. Covjeku svjesnom Krishne nista nije potrebno, jer Gospodin zadovoljava sve njegove materijalne potrebe. Zato je kao okean – uvijek pun u sebi. Zelje se mogu pojaviti poput voda rijeka koje se ulivaju u okean, ali on je postojan u svojim aktivnostima i nije ni najmanje uznemiren zeljama za zadovoljavanjem cula. To je dokaz da je svjestan Krishne – mada su zelje prisutne, izgubio je svaku sklonost ka materijalnom zadovoljavanju cula. Posto je uvijek zadovoljan u transcendentalnom sluzenju Gospodina s ljubavlju, moze ostati postojan poput okeana i tako uzivati u potpunom miru. Medjutim, drugi koji zele ispuniti svoje zelje za oslobodjenjem a da ne govorimo o materijalnom uspjehu, nikada ne dostizu mir. Plodonosni radnici, oni koji zele dostici spasenje i yogiji koji zele dostici misticne moci su nesrecni zbog neispunjenih zelja. Ali osoba svjesna Krishne je srecna u sluzenju Gospodina i nema zelja koje treba ispuniti. Ustvari, ona ne zeli cak ni oslobodjenje od takozvanog materijalnog ropstva. Krishnini bhakte nemaju materijalnih zelja i zato su savrseno mirni…..

 

           

sonagaurangadas

Komentariši