TOTALNI POST U SUBOTU 14. JUNI
PANDAVA NIRJALA EKADASI
Prije citanja ovog posta, neophodno je da procitate predhodni post koji generalno govori o svim Ekadasiyima i pravilima za njihovo slijedjenje. Dakle, sve je regulisano.
Jednom je Bhimasena, mladji brat Maharaja Yudhisthire, upitao velikog mudraca Srila Vyasadeva, djeda Pandava, da li je moguce vratiti se u duhovni svijet bez da se postuju sva pravila i propisi vezani uz Ekadasi post. Bhimasena rece: O veliki inteligentni i uceni djede moja draga majka Kunti, moja voljena zena Draupadi, kao i Arjuna, Nakula i Sahadeva, pridrzavaju se potpunog posta na svaki Ekadasi postujuci sva pravila i propise vezane za taj sveti dan. Posto su vrlo religiozni, govore i meni da bih se trebao pridrzavati posta na taj dan. Ali, o uceni djede, ja im odgovaram kako ne bih mogao prezivjeti bez hrane, zato sto kao sin Vayudeva – Samanaprana (probavnog zraka) glad je nepodnosljiva za mene. Mogu dati velikodusnu milostinju i pravilno obozavati Gospodina Keshavu na sve nacine sa svim predivnim upacharas (predmetima za obozavanje), ali se ne mogu pridrzavati posta na Ekadasi. Molim te reci mi kako mogu steci iste povoljne rezultate bez posta?
Srila Vyasadeva, Bhimin djeda rece: Ako zelis dostici rajske planete i izbjeci paklenske, svakako se moras pridrzavati posta oba Ekadasiya, i u svijetloj i u tamnoj cetrnaestodnevnici Mjeseca.
Bhima odgovori: O veliki i slavni djede, molim te poslusaj moju molbu. O najveci muni, posto ne mogu prezivjeti ako ne jedem barem jedan put na dan, kako onda mogu prezivjeti potpuni post? U mom zelucu gori posebna vatra Vrika, probavna vatra. Agni, polubog vatre, silazi od Gospodina Vishnua preko Brahme, od Brahme do Angirasa, od Angirasa do Brihaspathiya, od Brihaspathiya do Samya, koji je Agniyev predak. On je cuvar u Nirrittiyevoj sluzbi. On je jedan od osam materijalnih elemenata i Pariksit Maharaya je vrlo upucen u ispitivanje. Jednom je ispitao Maharaya Shibi pretvorivsi se u goluba. Agni se dijeli na tri dijela: Dav Agni-sumski pozar, Jathar Agni-probavnu vatru u zelucu, i Vadav Agni-vatru koja stvara magla kad se napr.sudaraju top;a i hladna struja u okeanu. Drugo ime za probavnu vatru je Vrika. Ova snazna vatra prebiva u Bhiminom zelucu. Samo kad sam posve sit ova vatra u meni je zadovoljena. O, veliki mudrace, vjerovatno bi mogao postiti samo jednom, stoga te preklinjem reci mi koji Ekadasi je vrijedan mog posta i koji sadrzi sve ostale Ekadasiye. S vjerom cu svetkovati taj post u nadi da cu dostici potpuno oslobodjenje.
Srila Vyasadeva odgovori: O kralju, cuo si od mene o raznim vrstama propisanih duznosti, kao sto su usavrsavanje Vedskih svecanosti i Puja-obozavanje. U Kali-yugi se medjutim niko nece moci pravilno pridrzavati svih ovih propisanih duznosti. Stoga cu ti sada reci kako neko moze bez velikog napora, uz male strogosti steci veliku dobrobit i srecu. Srz toga je zapisana u Vedskoj literaturi poznatoj kao Vaivarta Purani, u kojoj pise da niko ne bi smio jesti ni na tamnu ni na svijetlu cetrnaestodnevnicu Ekadasiya. Nalazi se u Srimad Bhagavatamu 12.13.12. u kome se nalazi najbolji dio vedske filozofije, sara-vedanta-saram, a jasna poruka Srimad Bhagavatama je da se treba potpuno predati Gospodinu Sri Krishni. i kazuje da Ga se treba s ljubavlju sluziti. Pravilno pridrzavanje svetkovanja Ekadasiya je velika pomoc u tom napretku, i zato je Srila Vyasadeva jednostavno opisao Bhimi vaznost Ekadasi posta: „Onaj ko posti na Ekadasi postedjen je odlaska na paklene planete……“
Cuvsi Srila Vyasadevine rijeci, sin Vayuov – Bhimasena, najjaci od svih ratnika, uplasio se i poceo tresti kao list na banjanovom drvetu za jakog vjetra. Uplaseni Bhimasena rece: O djede, sta mi je ciniti? Ja sam potpuno nemocan i slabo treniran da postim dva puta mjesecno tokom cijele godine. Molim te opisi mi jedan post koji ce mi darovati najvecu dobrobit.
Srila Vyasadeva odgovori: Bez da pijes i vodu, trebas postiti Ekadasi koji nastupa za vrijeme svijetle cetrnaestodnevnice mjeseca Jyestha (Maj-Juni) kad je Sunce u znaku Bika – Vrishabha i Blizanaca – Mithuna. Prema ucenim osobama, taj se dan osoba moze kupati i izvoditi Achamanu za pratiprokshana prociscenje. Za vrijeme kupanja osoba moze popiti samo kolicinu vode koja je jednaka kapi zlata ili koliko treba da se natopi samo jedno zrno gorusice. Samo se tolika kolicina vode smije staviti na desni dlan za gutljaj, koju osoba treba saviti da slici kravljem uhu. Ako osoba popije vise vode od toga, isto je kao da je pila vino – uprkos velikoj ljetnoj vrucini na sjevernoj hemisferi i hladnoci na juznoj.
Osoba nikako ne smije nista jesti, jer i na taj nacin prekida ovaj post. Ovaj strogi post pocinje od izlaska Sunca na Ekadasi pa sve do izlaska Sunca na Dvadasi. Ako se osoba pridrzava ovog velikog posta vrlo strogo, lako stice rezultate kao da je upraznjavala sva dvadest i cetiri Ekadasiya tokom cijele godine.
Slijedece jutro, na Dvadasi, bhakta se treba rano ujutro okupati. Zatim, prema propisanim pravilima i u skladu sa svojim mogucnostima, treba dati nesto zlata i vode ucenim brahmanama. Na kraju, pazljivo treba castiti prasadam s njima (hrana ponudjena Krishni na oltaru).
O Bhimasena, onaj ko posti na ovaj posebni Ekadasi, moze steci dobrobit kao da je postio sve Ekadasiye tokom godine. U to nema sumnje – niti je moze biti. O Bhima, sad pocuj koje osobite zasluge stice onaj tko posti na ovaj Ekadasi. Vrhovni Gospodin Keshava, koji drzi skoljku, disk, topuz i lotos osobno mi je rekao:“Svako bi trebao uzeti utociste u Meni i slijediti Moje naredbe“. Zatim mi je rekao da svako ko posti na ovaj Ekadasi, bez da imalo pije vodu ili jede, oslobadja se svih grijesnih reakcija i da svako ko svetkuje ovaj teski Pandava Nirjala Ekadasi post uistinu stice dobrobit svih drugih Ekadasi postova.
O Bhimasena, u Kali-yugi, dobu svadja i licemjerja, gdje su sva nacela Veda zaboravljena ili skroz umanjena, i gdje nece biti prikladne milostinje ili svetkovanja po drevnim vedskim nacelima i obredima, kako ce se onda tamo ljudi prociscavati? Ali zato ce tamo imati priliku postiti na Ekadasi i tako se osloboditi svih proslih grijeha.
O Vayuov sine, sta ti jos mogu reci? Ne bi trebao jesti tokom Ekadasiya koji nastupa za vrijeme tamnih i svijetlih cetrnaestodnevnica, cak bi se trebao odreci i vode ( Nir-bez, jala-vode) na osobito povoljan dan Jeshtha-shukla Ekadasiya. O Vrikodara ( Istinoljubivi Izjelice), tko god posti na ovaj Ekadasi stice milost kao da se kupao na svim mjestima hodocasca, dao sve vrste milostinje dostojnim osobama, i postio na sve tamne i svijetle Ekadasiye tokom godine, u jednom. U to nema sumnje.
O tigre medju ljudima, tko god posti na ovaj Ekadasi postaje istinski velika osoba i stice sve vrste blagostanja i bogatstva, zitarice, moc i zdravlje. A u uzasnom trenutku smrti, strasni Yamadute, cija je put zuta i crna i koji masu ogromnim topuzima i u zraku vrte misticno pasha uze kojim hvataju svoje zrtve, nece mu prici. Ustvari, takva pobozna dusa na kraju odlazi u Vrhovno prebivaliste Gospodina Vishnua na Vishnu-dutama, gdje dobija transcendentalno lijepo tijelo odjeveno u sjajnu zutu odjecu i u kojem u svoje cetiri ruke drzi disk, topuz, skoljku i lotos slicno Gospodinu Vishnuu. Sve ove dobrobiti su zasigurno dobar razlog zbog kojih bi osoba svakako trebala postiti na ovaj vrlo povoljan i vazan Ekadasi, odricuci se cak i vode cijeli dan i noc.
Kad ostale Pandave cuju o dobrobitima koje se sticu slijedjenjem Jeshtha-shukla Ekadasiya, oni ce ga odluciti slijediti tacno onako kako je njihov djed Srila Vyasadeva objasnio njihovom bratu Bhimaseni. Sve ce Pandave slijediti suzdrzavajuci se bilo sta jesti i piti i zato ce se taj dan zvati i Pandava Nirjala Dvadasi ( to je ustvari Maha-Dvadasi).
Treba se moliti Svevisnjoj Bozanskoj Osobi Gospodinu Sri Krishni:“O Gospodaru svih Deva-polubogova, o Svevisnja Bozanska Osobo, danas cu slaviti Ekadasi bez da pijem imalo vode. O neograniceni Anantadeva, prekinut cu post slijedeci dan na Dvadasi“. Zatim da bi se uklonili svi grijesi, bhakta treba slaviti ovaj Ekadasi s potpunom vjerom u Gospodina i potpuno kontrolirajuci svoja cula. Bilo da su njegovi grijesi jednako veliki kao planina Sumeru ili Mandrachala brdo, ako on ili ona slijede ovaj Ekadasi, svi grijesi koje je nakupio ponistavaju se i spaljuju u pepeo. Tolika je velika moc ovog Ekadasiya.
O najbolji medju ljudskim bicima, mada bi osoba trebala dati vodu i krave u milostinju za vrijeme Ekadasiya, ako iz nekog razloga to ne moze, tada bi trebala kvalificiranom brahmani darovati odjecu ili vrc pun vode. Ustvari milost koju stice darujuci vodu jednaka je dobrobiti darivanja 10 miliona puta zlata na dan.
O Bhima, Gospodin Krishna je rekao da ko kod slijedi ovaj Ekadasi treba obaviti Sveto kupanje, dati milostinju dostojnoj osobi, mantrati Gospodinova Sveta Imena na japa-mali i obaviti raznovrsna zrtvovanja, jer radeci to na taj dan, osoba stice trajne dobrobiti. Stoga nema potrebe obavljati nikakve druge religijske duznosti. Pridrzavanjem ovoga Ekadasiya osoba dostize vrhovno prebivaliste Gospodina Vishnua. O najbolji od Kurua, ako osoba taj dan pokloni zlato, odjecu ili bilo sta drugo steci ce vjecnu milost.
O Bhimasena, nakon ovog Ekadasi posta i doniranja preporucenih predmeta u skladu sa njegovim mogucnostima, bhakta treba nahraniti brahmane i zatim u miru castiti prasadam.
Jai Sri Radhe!
posjeti moju web stranicu:
http://www.radha-govinda.webs.com
Ishvara iz Zenice
Sve najbolje!