GORANGA

Call out Gouranga and be happy! Mob: +387 63 220 084; +387 66 433 542; e-mail: Sona Gauranga Das JPS <sonagaurangadas@yahoo.com>

11.05.2019.

LIFE'S ULTIMATE GOAL - LOVE OF GODHEAD -- KRAJNJI CILJ ŽIVOTA - LJUBAV PREMA BOGU [PART 2]


BUĐENJE IZVORNOG ODNOSA S GOSPODINOM I ODLIKE BHAKTE KOJI JE DOSTIGAO TU RAZINU.

 

KOMENTAR:  Kada već krenemo dugim putem duhovnih traganja, povremeno će biti aktuelna tema -- gdje se to mi trenutno nalazimo u duhovnom životu? U vedskim spisima možemo naći veoma detaljno razrađene razine, ili stepenice ljubavi prema Svevišnjem Gospodinu Kṛṣṇi, od početne do najviše, pomoću kojih možemo prepoznati i svoju trenutnu poziciju.   

 

Kada god govorimo o postepenom duhovnom napredovanju, također ćemo neizostavno doći i na temu neophodnih pročišćavanja, kako u početnoj fazi na gruboj razini, tako kasnije i na suptilnijim razinama. Znajmo da u srcu svakog živog bića egzistira 16 anarthi, ili 16 nečistoća srca. U dubljim razgovorima, neko će reći u nastupu iskrenosti: “Znaš, imam jednog malog demona u srcu …”. Ali, da je samo jedan u pitanju, to bi još i bilo dijelom prihvatljivo. U stvari, ima ih 16 – to su naše anarthe, ili nečistoće srca, koje su obično podijeljene u četiri grupe po četiri. Da ovom prilikom samo ukratko pomenemo grupe anarthi: 1. Slabosti srca; 2. Uvrede; 3. Žeđ za materijalnim objektima; 4. Iluzija o duhovnom znanju. Svaka od ovih grupa sadrži četiri tipa anarthi. Tako primjera radi 4. grupa sadrži slijedeće tipove anarthi:

 

1. Nepoznavanje vlastitog identiteta; 2. Nepoznavanje položaja Svevišnje Božanske Osobe; 3: Nepoznavanje procesa sādhana-bhakti i prema-bhakti; 4. Nepoznavanje elemenata koji su nepovoljni za razvoj svjesnosti Kṛṣṇe. 

 

Na početku naših duhovnih traganja imamo nešto početne vjere [śraddhā], zatim, ako dobijemo nešto milosti i blagoslova -- počinjemo da se družimo s bhaktama [sādhu-sanga]. Kada počnemo intezivnije da pjevamo sveto ime, proučavamo śāstre [svete vedske spise], te nastojimo uspostaviti dnevni standard mantranja 16 krugova mahā mantre dnevno – to se naziva bhājanā-kriya. Kasnije dobijamo duhovnu inicijaciju i počinjemo ozbiljnije prakticirati predano služenje Svevišnjeg Gospodina, te kako kod koga -- tu negdje i počinju intezivnija pročišćenja. Tako smo stigli do razine anartha-nivṛttih. Zavisno od niza okolnosti, poslije toga eventualno idemo dalje, pa možda i do viših razina ljubavi prema Svevišnjem Gospodinu – 5. niṣtā, 6. ruci, 7. āsakti, 8. bhāva i 9. prema,  što će biti detaljnije prezentirano na slijedećim postovima.   

 

Moramo znati da trebaju godine i godine upornog, pažljivog i neprekinutog mantranja, te obavljanja i drugih seva u okviru 64 procesa predanog služenja. Potrebno je uvijek imati i dobar stav, te specijalno mnogo milosti i blagoslova koji stižu do nas preko vjerodostojnih duhovnih učitelja i naprednih bhakta.

 

Sve ovo će nam itekako pomoći i na praktičnim razinama, te u iskrenom nastojanju izgradnje vlastitog karaktera, kao i postepenog otklanjanja svih ometajućih činilaca. Tek tada možemo očekivati i da se okružimo dobrim i kreativnim ljudima, što je jedan od preduslova za uspjeh svakog poduhvata, kao i da nam život postepeno postane život pun ispunjenja u srcu, bogat i prosperitetan.

 

Na predhodnom postu su prezentirani stihovi 1 – 4, Madhya-līlā,  23 Poglavlje.

 

BUĐENJE IZVORNOG ODNOSA S GOSPODINOM I ODLIKE BHAKTE KOJI JE DOSTIGAO TU RAZINU.

 

Śrīla Bhaktivinoda Ṭhākura u svojoj Amṛta-pravāha-bhāṣyi sažeto je opisao sadržaj 23 Poglavlja [Śrī Caitanya Caritāmṛte, Madhya-līlā] na slijedeći način. U ovom poglavlju Śrī Caitanya Mahāprabhu opisuje simptome osjećanja i ljubavi, buđenje izvornog odnosa sa Gospodinom i odlike bhakte koji je dostigao tu razinu. Zatim opisuje postepeno povećanje ljubavi prema Bogu do razine mahā bhāve, pet vrsta privlačnosti i njihov razvoj. Također opisuje draž [transcendentalne] bračne ljubavi, koja predstavlja najviše osjećanje. Postoje dvije vrste bračne ljubavi -- svakīya i parakīya. Svakīya su ljubavne zabave muža i žene, a  parakīya ljubavne zabave ljubavnika i ljubavnice. U vezi s tim navedeno je nekoliko primjera. Također su opisane šezdeset četiri transcendentalne odlike Kṛṣṇe i dvadeset pet transcendentalnih odlika Śrīmatī Rādhārāṇī.

 

Śrī Caitanya Mahāprabhu je zatim opisao kandidate sposobne da kušaju draži predanog služenja. Njihove vrste i temeljne prirode su također opisane. Gospodin je opisao Sanātana Gosvāmīyu svu povjerljivu parafernaliju predanog služenja i Goloka Vṛndāvanu, u kojoj Gospodin provodi Svoje vječne zabave, opisane u Hari-vaḿśi. Također je spomenut pravilan i nepravilan opis keśa-avatāra. Sva ta uputstva su izložena u ovom poglavlju.

 

STIH 5

 

śuddha-sattva-viśeṣātmā   prema-sūryāḿśu-sāmya-bhāk

rucibhiś citta-masṛṇya - kṛd asau bhāva ucyate

 

SYNONYMS: śuddha-sattva — by unadulterated goodness; viśeṣa — distinguished; ātmā — whose nature; prema — of love of God; sūrya — like the sun; aḿśu — a ray; sāmya-bhāk — which is similar to; rucibhiḥ — by different tastes; citta — of the heart; masṛṇya — softness; kṛt — which causes; asau — that softness; bhāvaḥ — emotion; ucyate — is called.

 

“Predano služenje na transcendentalnoj razini čiste vrline [śuddha-sattva] nalikuje sunčevim zracima ljubavi prema Kṛṣṇi. Srce tada postaje meko zahvaljujući raznim ukusima predanog služenja, koje se naziva bhāva [emotion - osjećanje].“

 

SMISAO: Ovo je stih iz Bhakti-rasāmṛta-sindhu [1.3.1].

 

STIH 6

 

e dui, — bhāvera 'svarūpa', 'taṭastha' lakṣaṇa

premera lakṣaṇa ebe śuna, sanātana

 

SYNONYMS: ei dui — these two; bhāvera — of emotion; svarūpa — constitutional; taṭastha — marginal; lakṣaṇa — symptoms; premera — of love; lakṣaṇa — the symptoms; ebe — now; śuna — hear; sanātana — O Sanātana.

 

Bhāva [osjećanje] posjeduje dva različita simptoma — prirodni i ivični. Sada, dragi Moj Sanātana, saslušaj opis simptoma ljubavi.

 

SMISAO: Riječi śuddha-sattva-viśeṣātmā znače ,,utemeljen na transcendentainoj razini čiste vrline." Na taj način duša biva pročišćena od sve materijalne zagađenosti. Taj položaj se naziva svarūpa-lakṣaṇa prirodni simptom bhāve -- osjećanja. Zahvaljujući raznim ukusima, srce postaje meko, a sklonost ka spontanom služenju Gospodina s ljubavlju se budi. To je: taṭastha-lakṣaṇa -- ivični simptom bhāve.

 

STIH 7

 

samyań-masṛṇita-svānto   mamatvātiśayāńkitaḥ

bhāvaḥ sa eva sāndrātmā   budhaiḥ premā nigadyate

 

SYNONYMS: samyak — completely; masṛṇita-sva-antaḥ — which makes the heart soft; mamatva — of a sense of ownership; atiśaya-ańkitaḥ — marked with an abundance; bhāvaḥ — emotion; saḥ — that; eva — certainly; sāndra-ātmā — whose nature is very condensed; budhaiḥ — by learned persons; premā — love of Godhead; nigadyate — is described.

 

,,Kada srce uslijed bhāve postane potpuno meko, a bhāva postane obdarena snažnim osjećajem posesivnosti u odnosu s Gospodinom i veoma intenzivna i snažna, učene osobe je nazivaju prema [ljubav prema Bogu].“

 

SMISAO: Ovo je stih iz Bhakti-rasāmṛta-sindhu [1.4.1].

 

 STIH 8

 

ananya-mamatā viṣṇau   mamatā prema-sańgatā

bhaktir ity ucyate bhīṣma - prahlādoddhava-nāradaiḥ

 

SYNONYMS: ananya-mamatā — having a sense of relationships with no others; viṣṇau — in Lord Viṣṇu, or Kṛṣṇa; mamatā — the sense of ownership; prema-sańgatā — endowed only with love; bhaktiḥ — devotional service; iti — thus; ucyate — is said; bhīṣma — by Bhīṣma; prahlāda — by Prahlāda Mahārāja; uddhava — by Uddhava; nāradaiḥ — and by Nārada.

 

,,Kada neko razvije nepokolebljivi osjećaj vlasništva ili posesivnosti u odnosu s Gospodinom Viṣṇuom, ili drugim riječima, kada misli na Viṣṇua i ni na koga drugog kao na jedini predmet svoje ljubavi, takvo osjećanje, uzvišene osobe poput Bhīṣme, Prahlāde, Uddhave i Nārade, nazivaju bhakti [devocijom].'"

 

SMISAO: Ovaj stih iz Nārada-pañcarātre je naveden u Bhakti-rasāmṛta-sindhu [1.4.2].

 

Stay Tuned. To Be Continued.

 

Madhya-līlā        Chapter 23: Life's Ultimate Goal — Love of Godhead

Bhaktivedanta VedaBase: Śrī Caitanya Caritāmṛta Madhya 23.5-8

 

Buy Online Copyright © The Bhaktivedanta Book Trust International, Inc.

His Divine Grace A.C. Bhaktivedānta Swāmī Śrīla Prabhupāda, Founder Ācārya of the International Society for Kṛṣṇa Consciousness.

 

 

 

ŚRĪ DHĀM MĀYĀPUR WEST BENGAL INDIA https://www.facebook.com/Mayapurcom-112340933412
GORANGA
<< 05/2019 >>
nedponutosricetpetsub
01020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
262728293031


VISIT ALL MY BLOGS -- MOJI BLOGOVI

free counters

CITATI IZ VEDA.....
Vedske izjave su samodostatne. Sve što je ondje navedeno mora se prihvatiti. Ako tumačimo prema našoj vlastitoj imaginaciji, autoritet Veda se odmah gubi....

CETIRI GLAVNA TIPA DOKAZA
OD 4 GLAVNA TIPA DOKAZA:
1.Direktnim opažanjem,
2.Hipotezom,
3.Istorijskim referencama,
4.Vedama - vedski dokaz se prihvata kao najbolji.




MOJI FAVORITI
-

BROJAČ POSJETA
237454

Powered by Blogger.ba